Video Klip Lagu SEJATI oleh Faizal Tahir

Video Klip Lagu SEJATI oleh Faizal Tahir

Jarang bagi aku ulang ulang tengok video klip lagu mana-mana penyanyi. Biasanya aku akan tengok sekali lalu jer. Sebab tak banyak yang berjaya menarik perhatian aku. Klise. Cerita dalam lagu kurang. Balik-balik kisah putus cinta-frust-kecewa.

Pertama kali aku dengar lirik lagu SEJATI nyanyian Faizal Tahir, aku tertarik untuk menghayati lirik lagu ni. Dan bila pertama kali aku menonton video klip lagu Sejati ini. Aku ulang tengok beberapa kali. Hati jadi sebak.

Sebak sebab ikhlas dan mulianya hati si gelandangan itu dalam meniti hari-hari beliau sebagai seorang hamba Allah di bumi ini. Aku doakan supaya aku dan sahabat-sahabat aku juga memiliki KEIKHLASAN seperti beliau..

Lirik Lagu SEJATI oleh Faizal Tahir

Kau selalu ada. Ku tenggelam dengan dunia. Kau tetap sempurna.Ku tak sedar waktu beredar. Andai dipisah. Engkau dari aku. Gelap gelita
Musnah semua. Biar mati ku mencuba demi bahagia. Biar sakit dilukai dapat ku rasa. Biar nadi ku terhenti demi ke syurga. Biar selamanya mencari cinta sejati (sejati).

Kau selalu ada. Kau tak pernah hilang percaya. Kau tetap sahaja. Kau cahaya dalam gelita. Andai dipisah Engkau dari aku. Gelap gelita Musnah semua. Biar mati ku mencuba demi bahagia. Biar sakit dilukai dapat ku rasa. Biar nadi ku terhenti demi ke syurga. Biar selamanya mencari cinta sejati (sejati)

Sedar sedar aku kau yang satu. Tunjuk tunjukkan ku jalan kepada-Mu. Diri-Mu yang satu. Biar mati ku mencuba demi bahagia. Biar sakit dilukai dapat ku rasa. Biar nadi ku terhenti demi ke syurga
Biar selamanya mencari cinta sejati (sejati). Hanya Kau satu cinta sejati Kau selalu ada.

JMR

JMR writes about parenting from a Dad's perspective. To contact JMR, please send me a message at mjdetroit83@gmail.com. Thank you!

More Posts - Website

Follow Me:
TwitterFacebookGoogle PlusYouTube

4 Comments

  1. Baru lepas tengok video klip tu. Sebelum ni ada dengar lagu, tapi kali ni bila tengok sekali dengan video, sangat memberikan kesan.

    Betul, terutamanya bila dia bagi makan pada kucing dan juga budak tu. Langsung tiada sifat pentingkan diri sendiri.

    Faizal tahir ni dulu pun salah seorang penyanyi nasyid juga. Sebab tu lagu-lagu dia ada unsur-unsur yang membuatkan kita berfikir. Takde pasal cinta je.
    Perawat Islam recently posted…[Video] Ayat Pendinding SihirMy Profile

    1. Author

      Sebab menghayati..siapa taknak ada sifat mcm tu kan..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge
Protected by WP Anti Spam