March 28, 2024

Nasi Goreng Udang & Pantai Teluk Kemang

Pernah minum air kat bawah nih? Yes, ada yang pernah, ada yang tak pernah. Tapi kalau tanya golongan veteran, rasanya ramai yang penggemar tegar ngan minuman nih, nak-nak ais krim soda tu..slurpppp..

 

Back to storyline..selepas berpeluh sakan dan berendam ala kadar di Tiara Beach Resort dan sudah pon pass kunci bilik kepada penyewa, ‘kami’ bergerak menuju ke Pantai Teluk Kemang dengan misi jalan-jalan cari makan.Kami singgah di gerai yang selalu mamanorlara dan En.Is singgah menikmati juadah. Since aku taktau mana satu gerai best, so aku folo kan ajer, dan menu lunch pon, aku copy paste je apa yang diorang order..hikhik..Nasi Goreng Udang a.k.a Prawn Fried Rice..boleh?

 

Nasi goreng Udang..memang tinggal harapan kalau mengharapkan udang sebesar penumbuk. Nasi gorengnya bolehlah even ada termasin dan nasi keras sikit. Disebabkan dah lapar, aku lantakkan ajer. Nasib baik suasana angin-angin sempoi di tepi pantai mampu menambahkan selera aku. Burpp..

 

Dua beranak yang aktif daripada pagi sampai ke petang. Sangat best join diorang ni ‘keluar kawasan’ daripada pagi sampai ke malam. Coz bukan sahaja leh mengenal tempat lain, tapi misi-misi jalan-jalan cari makan tu yang menambahkan kebestan tu..:-p

 

Pernah tahu faktak tentang Pantai Teluk Kemang. Ha, baca signboard yang kat atas nih. Hafal nama kelima-lima saudara tu ye. Mana tahu masuk dalam paper Sejarah untuk SPM2011 nih!

 

 

‘Bergambar bersama peminat aku’.

Ni jam lebih kurang 12.30 tengah hari. Dalam gambar macam nyaman je kat tepi pantai, tapi Ya Rabbi, panas gilerr dowh..’peminat’ harus diutamakan..kihkih..

Banyak gak aktivit-aktiviti yang boleh dilakukan di pantai nih. Selain daripada mandi-manda, ada pelampung, jetski dan banana bot untuk disewa. Kalau taknak basah, leh sewa bot ke pulau yang berhampiran. Nampak tak khemah-khemas biru yang kat belakang tu?. Ha, boleh duduk berteduh kat situ, tapi AWAS, bukan free ye. Itu sumer untuk sewaan. Bijak tol orang Pantai Teluk Kemang ni berbisnes. I likee..sambil berehat di bawah khemah tu, baring-baring sambil minum jus oren, yang ada payung kecik kaler merah kat tepi gelas, sambil ada awek berbikini dok sapukan losyen kat belakang..hhhalamak!.

 

 

Sampai ke saat ni bila aku tengok aktivit nih, aku akan terpikir ” Pekejadahnya dok mengayuh stail nih?????”..

JMR

Yo, it's me, JMR!

View all posts by JMR →

3 thoughts on “Nasi Goreng Udang & Pantai Teluk Kemang

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *