March 28, 2024

7jam terkandas di Orio El Siero Airport

Selamat Hari Rabu! Amacam life hari ni, rasa-rasa ok ke ko?..
Aku masih malas nak melibatkan entri-entri aku dengan pergolakan dunia skang nih. Masih malas nak update stori-stori pasal life blogger A dengan life blogger B, juga masih malas nak update pasal pergolakan di bumi Teluk sekarang ni, sebabnya, kalo aku masuk campur pun, belum tentu pergolakan diorang terus STOP on the dot. Jaid, lagi bagus kalau aku hanya melihat&senyum, sambil-sambil tu panjatkan sikit doa untuk diorang gak..
PEACE NO WAR!
Dah tengok gambar-gambar di atas? Ye, aku snap sendiri macam biasa. Tapi yang tak biasanya, semua gambar di atas tu, aku ambil di dalam ruangan menunggu di Orio El Siero Airport. Aku dah boarding sejam dalam jet RyanAir, siap leh lelap mata sebab penat sangat. Patutnya, dalam masa sejam tu, dari Bergamo, Milan dah leh sampai ke Eindhoven Airport, tapi disebabkan ada kerosakan teknikal di aircraft, terpaksa la keluar balik. Dah macam tahanan darurat, leh lepak dalam kawasan yang dah ditetapkan sementara menunggu engineer repair apa yang patut. Dari jam 10.10pagi sampailah jam 5.10petang, baru la leh depart. 7jam!!! Tak ke lama tu? Gambar last tu, gambar aku baru bangun tido, tido pon atas kerusi panjang kat airport je..
Tetiba teringat balik pasal kejadian ni, aku tersangat la faham dengan keadaan student-student Malaysia di Mesir tempoh hari. Mereka cuba menyelamatkan diri dari pergolakan negara tu dan terpaksa bermalam berhari-hari di airport sementara menunggu bantuan tiba. Yang pasti, tidur mereka bukan tidur yang selesa..sakit belakang dow tido atas kerusi kat airport!!! demm..

JMR

Yo, it's me, JMR!

View all posts by JMR →

11 thoughts on “7jam terkandas di Orio El Siero Airport

  1. Cik Pora pun ada pengalaman pahit di airport… 5 jam terkandas kt Airport Heathrow. Mujur tak kena hantar balik M'sia….

    tak boleh lupa.. faham sangat situasi masa tu…

  2. susah nak dapat pengalaman macam tue..lain kali khemah jer kat situ…lama tue 7 jam…giler lama…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *