March 19, 2024

Musibah Tak Kenal Siapa & Usia

“Kesenangan hidup hilang sekelip mata, pernah nikmati gaji RM10,000 sebulan kini hidup susah selepas diserang stroke”

“Berhenti kerja demi jaga suami, anak sakit”

Pembaca yang disayangi sekalian, berita seperti ini selalu kita nampak, adakah kita mengambil iktibar & pelajaran?

Bayangkan jika ini terjadi kepada diri kita & keluarga. Nauzubillah. Tapi, kita sedia maklum musibah tak mengenal siapa & usia.

Jom kita ambil tahu dan sedar tentang pentingnya untuk ada perlindungan Takaful dan Penyakit Kritikal.

Kenapa ia sangat penting?

Sebagai Dana Kecemasan Di Saat Memerlukan

Jangan salah sangka. Perlindungan penyakit kritikal ini bukanlah melindungi atau badan kita kebal daripada Penyakit Kritikal. Perlindungan ini memberikan kita wang tunai segera, melalui bayaran pampasan sekiranya kita mahupun anak isteri kita di sahkan menghidap salah satu dari 77 penyakit kritikal yang dilindungi supaya kita boleh mendapatkan rawatan yang sepatutnya.

Sebagai Dana Saraan Keluarga

Memberi kita wang tunai, di kala kita dah tak mampu bekerja untuk menyara hidup & keluarga akibat di diagnosis penyakit kritikal. Ini juga kita boleh anggap sebagai Pelan Penggantian Gaji (Income Replacement)

Sebagai Dana Rawatan & Perubatan Yang Lebih Baik

Dengan menerima wang tunai tersebut, rawatan perubatan yang terbaik boleh kita perolehi tanpa perlu kita meminta-minta.

“Berapa pampasan Penyakit Kritikal yang sesuai untuk kita sediakan?”

Sekurang-kurangnya bersamaan 3 ke 5 tahun nilai gaji kita. (Tempoh ini merupakan purata tempoh kebanyakan pesakit untuk sembuh atau meninggal dunia.)

Dengan menyediakan pelan Penyakit Kritikal ini kita dapat mengelakkan krisis kewangan daripada terjadi dalam keluarga kita.

Maka jom segera sahabat sekalian, dapatkan Pelan Perlindungan Penyakit Kritikal Mampu Milik 1 Keluarga dengan 1 Harga hari ini. Jangan segan silu untuk berbincang dengan ejen takaful yang kami kongsikan di bawah nanti.

Kena faham apa tujuan kita bayar Insurans Takaful.

Difahamkan dalam pelan ini, jika berlaku kematian salah seorang pasangan, polisi akan jadi PERCUMA & tersedia juga Hibah bersama.

Bayangkan, sekiranya semalam kita dah tak boleh bekerja kerana Sakit Kritikal, berapa lama kah wang simpanan yang kita ada, dapat bertahan?

Perkongsian kami ini bukanlah bertujuan menakut-nakutkan pembaca, tetapi inilah realiti yang sedang kita hadapi. Kami hanya ingin berkongsi dan mendidik. Sekiranya sahabat-sahabat ingin mendapat maklumat lanjut tentang takaful atau pelan perlindungan diri dan famili, boleh hubungi ejen takaful berdaftar di 017-2101282 (Jamar).

JMR

Yo, it's me, JMR!

View all posts by JMR →

2 thoughts on “Musibah Tak Kenal Siapa & Usia

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *