August 11, 2020

Suami Isteri Bergaduh Sebab Takde Duit

Bila buka FB je saya pasti akan terbaca pasal kes rumah tangga.

Ada yang dari kawan FB dan ada yang orang share dari page-page viral.

Kes curang lah, kes laki hisap dadah lah, kes bini kena pukul dan macam-macam.

Tapi paling banyak saya baca laki bini bergaduh pasal kes duit dan hutang!

Punca duit bila tak ada ke, tak cukup ke, memang boleh buat gaduh. Nak beli itu ini semua nak kena pakai duit.

Bila baca kes-kes macam ni, mula la saya teringat kisah pasal suri rumah yang berhutang sampai RM500,000!

Dah la berhutang banyak, duit pula makin kurang. Bila duit dah tak cukup masing-masing stress dan mula bergaduh.

Jangan main-main sebab benda ni kalau tak jaga, boleh bawa pada penceraian.

Kisah suri rumah tadi juga tak terkecuali tapi dia berjaya selamatkan rumah tangga dia. Bukan setakat Berjaya selamatkan malah Berjaya selesaikan semua hutang yang ada.

Macam mana dia Berjaya buat dan keluar dari masalah semua tu?

Korang wajib baca kisah perjalanan yang dia lalui dan Berjaya setelkan setiap masalah. Cara dan teknik dia langsaikan hutang juga dia dedahkan.

Memang saya syorkan sangat korang baca.

Boleh baca kisah Suri Rumah Bangkit ni kat sini:

https://bukulali.onpay.my/order/form/SRB/1548

https://bukulali.onpay.my/order/form/SRB/1548

JMR

Yo, it's me, JMR!

View all posts by JMR →

3 thoughts on “Suami Isteri Bergaduh Sebab Takde Duit

  1. kewangan yang kurang mantap memang merisaukan kecuali kepada pasangan yang reda dan kuat iman kepada Allah SWT..

    manusia jika diuji dengan kesusahan dan kesulitan pasti akan gelisah..

    kalau diuji dengan kekayaan seronok la pulak

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *