December 3, 2020

Happy New Year 2019.

Masih tidak terlambat untuk aku ucapkan Selamat Tahun Baru 2019 kepada semua sahabat aku di sini. Jadi, apa khabar hari pertama di tahun baru 2019 ini?

Alhamdulillah, 2018 sudah pun selamat meninggalkan kita. Masa yang berlalu memang takkan dapat diputarkan kembali. Semuanya dah pun menjadi kenangan, sama ada kenangan manis atau kenangan pahit. Apa yang perlu kita lakukan sekarang ialah terus melangkah ke hadapan.

Pastinya di tahun baru ini, ramai yang memasang azam atau impian untuk lakukan perubahan ke arah yang lebih baik. Ke ada yang ingin berubah ke arah tidak baik? Mustahil kan?

Namun, masih ada yang buntu untuk mula melakukan perubahan. Sometime, aku pun begitu.

Aku ingin kongsikan satu posting di Facebook tentang Tips Nak Berubah. Pada aku, ini idea yang sangat cun sebagai motivasi untuk mula berubah ke arah lebih baik. aku kongsikan infografik Tips Nak Berubah untuk mandaat semua.

tips nak berubah

JMR

Yo, it's me, JMR!

View all posts by JMR →

20 thoughts on “Happy New Year 2019.

  1. Thanks for sharing this entri JMR .. Walaupun kita rasa kita complete buat apa yang di suruh tapi kadang-kadang kita tersasar juga lupa pada tanggungjawap kepada Allah.. entri JMR ni sedikit sebanyak menjadi peringatan buat semua pembaca termasuk TB ..

  2. happy new year 2019 ! Have a great year ahead. Yup hidup kena semangat dan jangan mudah menyerah walau apa pun rintangan yg kita hadapi. Paling penting sentiasa ingat kepada Pencipta kita. 🙂

  3. Selamat tahun baru bro..moga dipermudahkan urusan utk tahun 2019 ni.. Yup btul.. Atleast nk berubah niat la kerana Allah..inshhaAllah, jalan nk berubah tu mudah.. Jgn berubah kerana benda lain semata2 tp hati ikhlas..tq share ya..

  4. Cepat kan masa berlalu? Hehe. Tahun 2019 ni banyak benda emi nak buat. Banyak life progress inshaAllah. Kita doa yang baik2 je untuk semua orang.

  5. Happy New Year Jamar.
    Betul tu..kalau berazam tu kenalah azam yang elok2, dan kena buat pelan-pelan serta ikut hati jangan ikut orang, nanti azam entah kemana. Apa2 pun terima kasih atas perkongsian yang sangat membina ni

  6. Selamat tahun baru. Tahun baru sebolehnya Kita nak jadi insan yang baik dan berubah ke arah kebaikan. Nak berubah kena pada diri kita dulu. Mulakan dengan perkara asas seperti solat. Elok Kita jaga solat, elok juga perangai kita nanti.

  7. suka kalau nak berubah sepenuhnya mulakan benda yang asas dulukan… kalau tiba tiba perubahan secara drastik sebab nak puaskan orang sekeliling rasa macam kesian… lagi satu kena selalulah bermuhasabah diri.. noted for myself tu.. thanks for sharing !

  8. Selamat Tahun Baru. Moga tercapai impian di tahun baru ini. Diam tak diam dah 2019. Umur pun bakal meningkat lagi 1 tahun. Kena perbaiki diri ni….masih banyak nak buat….

  9. Selamat Tahun Baru JMR…wah perkongsian yang bagus..terima kasih ye..tahun 2018 berlalu dengan kenangan hujung tahun jatuh sakit..ikutkan sampai sekarang belum recover sepenuhnya tapi takpe la..so untuk 2019 SA nak jadi lebih sempurna, lebih tenang dan Sabar dan kalau boleh nak hindarkan dari stress dan jatuh sakit..tak nak MC lama

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *