March 29, 2024

Cara berjimat ‘shopping online’ di Picodi.my

Cara berjimat dengan ‘shopping online’ di Picodi.my

Gaya hidup terkini dengan membeli-belah di atas talian a.k.a ‘shopping online‘ makin menjadi ‘norm‘ kehidupan rakyat, samada di Malaysia atau luar negara. Tidak dinafikan kelebihan ‘shopping online’, terutamanya dari segi penjimatan untuk beberapa perkara.

Dari rumah, kelengkapan dapur boleh dibeli hanya dengan beberapa klik di laptop. Jimat masa. Jimat tenaga. Tidak tertekan dengan kesesakan lalulintas. Dan juga tidak bengang dengan parking kereta yang sentiasa penuh!

Kini, makin banyak jenama mula mengorak langkah dengan mengimplementasikan sistem belian secara online untuk produk mereka selain daripada jualan secara offline di kedai-kedai atau gudang membeli-belah.

Sebab utama, target pasaran/pelanggan akan lebih meluas tanpa had sempadan!

shopping-online

Selain isteri aku yang gemar ber’shopping online‘ (aku tahu sebab tetiap minggu pasti ada parcel Pos Laju sampai), hampir 90% staff di pejabat aku suka ber’shopping online’, samada barangan kelengkapan diri, gajet dan juga barangan dapur! Hari-hari mesti ada abang kourier hantar barang diorang.

Apabila ditanya, kenapa suka ‘shopping online‘, jawabnya “Senang dan Jimat!”.

Selain penjimatan dari segi petrol, bayaran parking & masa, untuk mengoptimumkan penjimatan daripada segi HARGA dengan shopping online, perlukan sedikit masa dan kebijaksaan.

Mungkin ramai yang masih belum tahu, korang yang suka bershopping online dapat maksimumkan penjimatan dengan cara membeli menggunakan Coupon Codes atau Promotion Codes.

Mana nak dapatkan Kupon atau Voucher ni?

Sekali lagi, mungkin ramai yang masih belum sedar kewujudan Picodi Malaysia di http://picodi.my .

Secara ringkasnya, Picodi Malaysia menyediakan PROMOTION CODES / VOUCHER CODE untuk lebih 50 jenama yang best-best!

voucher-picodi-malaysia

Bayangkan, korang nak travel, book hotel di Agoda, dah dapat HARGA PROMO pastu dapat lagi HALF PRICE dengan PROMOTION CODE yang korang dapat di picodi.my!

Bayangkan, korang dapat membeli barangan dapur di TESCO dengan LEBIH DISKAUN menggunakan VOUCHER CODE yang korang dapat di picodi.my!

Bayangkan, korang beli PIZZA HUT Regular, je, tapi dapat PERCUMA 2 sup dan 1 Garlic Bread!

Jadi, macam mana nak dapatkan semua ini? Senang je, korang yang sibuk macam aku pun boleh. Cer ikut langkah yang aku cadangkan kat bawah ni;

  1. Sign-up secara PERCUMA di picodi.my . Sekejap je, tak lama pun. Aku rekemen untuk Sign Up bukan apa, senang korang nak dapatkan update terkini. Jadi, takkan terlepas pandang promosi best-best kan.
  2. Kemudian, login balik ke website picodi.my, then boleh browse item-item atau jenama feveret korang.
  3. Katakan korang lapar dan nak makan pizza dari Pizza Hut. Browse aje deal menarik di Pizza Hut, dapatkan CODE kemudian terus order di website Pizza Hut. Jangan lupa key-in CODE ok.

pizza-hut-voucher

pizza-hut-online1

Dah proceed, tunggu je pizza sampai depan pintu. Senang dan menjimatkan kan?

Series, ini peluang untuk korang yang suka dengan shopping online melakukan penjimatan. Walaupun tak banyak mana, tapi setidak-tidak dapat gak save di situ. Nak nak zaman sekarang yang segala macam naik harga.

Sekali lagi, ingat Picodi.my bila korang bershopping online. Lagi banyak korang dapat coupon codes, lagi banyak penjimatan korang akan dapat.

Picodi.my – Best promotions, coupon codes and discounts in Malaysia!

JMR

Yo, it's me, JMR!

View all posts by JMR →

10 thoughts on “Cara berjimat ‘shopping online’ di Picodi.my

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *