December 3, 2020

LHDN : Tarikah akhir e-filing sebelum 30April2013

Antara benda yang terpaksa&agak liat untuk dilakukan setiap tahun ialah mengisi e-filing untuk cukai taksiran bagi pendapatan tahunan. Untuk tahun 2012, tarikh akhir untuk menghantar borang dan bayaran baki cukai adalah pada 30 April 2012 untuk e-BE, e-BT, e-M dam e-MT..untuk lain-lain adalah pada 30 Jun 2012. 

 

 

Walaupun hanya dilakukan via online di https://e.hasil.gov.my/, tapi setiap tahun, pada saat akhir baru aku buat..harap-harap selepas PRU13 ni, dah takde la cukai-cukai pendapatan segala bagai ni. Takpun, cukai ni hanya dikenakan kepada mereka yang berpendapatan melebihi RM50ribu sebulan..hahahah..

Eh korang dah setelkan belum e-filing untuk tahun lepas? Jangan terlepas lak kan…

Kalau dah, ha macam mana? Ada terlebih bayar atau kena bayar lagi??

 

Aku paling tak suka kalau rumusan terakhir keluar keputusan macam kat atas ni..dem!

Apa-apa pun, janji dah setelkan e-filing 2012..untuk 2013, kena tukar strategi plak la kan..:-p

**ni kali pertama aku buat e-filing dengan status ‘berkahwin’..jakun plak!

 

JMR

Yo, it's me, JMR!

View all posts by JMR →

2 thoughts on “LHDN : Tarikah akhir e-filing sebelum 30April2013

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *