April 26, 2024

Leadership Skill

Seminggu sudah berlalu, tapi aku masih tersenyum bila teringatkan ilmu-ilmu dan member-member baru yang aku dapat masa berkursus di Grand Season KL anjuran CIDB Malaysia. Aku dihantar untuk mewakili kompeni selama dua hari. Since aku keseorangan, so nak tak nak kena cepat-cepat adapt dengan suasana dalam seminar room dan perlu cepat-cepat make friend ngan peserta kursus lain untuk mengelakkan kebosanan tahap cipan. Bunyi macam tak mencabar kan. Tapi bagi aku segalanya satu cabaran apabila dalam 50 peserta kursus, semua umur dalam 40-an ke atas, majoriti adalah Chinese( 42Chinese, 8 Melayu), aku peserta kedua termuda, dan majoriti peserta adalah pemegang jawatan tinggi-tinggi melangit. Kiri kanan adalah director, apa citer meyh?? Adeihh..

Dah namanya 1 Malaysia kan, tolak ke tepi semua cabaran tu, amik yang positif. Semasa sesi presentation untuk mockup project execution, dari situ dah boleh nampak tahap pemikiran otai-otai ni. Tabik! Walaupun tidak sebangsa, tapi buah fikiran & cadangan diorang memang mengagumkan. Sampaikan bisnes nasi lemak pun diorang boleh jadikan antara sumber ekonomi utama negara dan dieksport sehingga ke negara Timur Tengah. Wow..ada korang terpikirkan strategi dan potensi yang ada pada ‘nasi lemak’ tak? nan ado…kihkih..

 

“Yang pahit akan ada saat manisnya nanti “

* sedang memikirkan offer dari big boss. Benda lain tak kisah& offer memang terbaekk, tapi tang ditempatkan di ofis di luar KL tu yang jadi kisah haru..huhuhu..bak kata seorang senior aku ” Setiap perkara pasti ada charenyer..”..chow!

JMR

Yo, it's me, JMR!

View all posts by JMR →

4 thoughts on “Leadership Skill

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *