September 27, 2020

Gila komen di bulan Mei.

Sekarang ni, aku berblog ikut mood dan ikut kelapangan masa. Kalau mood berblog 100%, tapi kelapangan masa ada 10%, tak jalan gak. Apatah lagi, ada kelapangan masa ada 100%, tapi mood berblog hanya 05%, memang tak memblog la kan. Well, blogging is my hobby/passion tapi dengan bersyarat la kan.

 

Ada orang suka tulis blog, tapi tak suka baca blog blogger lain. Ada orang suka baca blog tapi tak suka tulis blog. Ada orang suka baca blog blogger lain, dah suka tinggalkan komen tapi tak suka tulis blog. Ada orang suka tulis blog, baca blog blogger lain dan suka tinggal komen. Haa itu aku la..tapi takde la semua blog aku baca..ikut mood dan kelapangan masa gak.. macam blog HazmanFadzil.com, aku memang suka mencabar blogger lain untuk contest Raja Komen blog Hazmandfadzil.com. Dah edisi ke-23 tau! 

 

Bagi blogger, drop komen di blog blogger lain akan dapat macam-macam faedah. Selain dapat expose kan blog kita kepada blogsphere, dapat gak tarik trafik melalui backlink blog, dapat bagi kesan untuk peningkatan ranking Alexa, dan dapat menang hadiah! hew hew hew..Terima kasih Tuan Denaihati yang rasanya pertama kali adakan kontes sebegini..

 

Bulan Mei gak, aku dah mula berjinak-jinak untuk menjadi pengomen tegar di blog Deqnoor. Nampaknya, majoriti pengomen tegar di blog DN ni adalah kaum Adam..hmm mungkin ada tarikan untuk kaum Adam di blog DN kan?.. Plan aku untuk bulan Jun dan seterusnya, selain daripada update blog dengan lebih konsisten, aku akan tambah koleksi untuk masuk dalam toplist pengomen tegar untuk blog blogger-blogger hebat lain gak. So far, aku berpuas hati untuk prestasi bulan Mei 2014. Alhamdulillah…

Note: Ini pun salah satu tips berblog dan tips Buat Duit dengan Blog gak kan?

JMR

Yo, it's me, JMR!

View all posts by JMR →

6 thoughts on “Gila komen di bulan Mei.

  1. Tahniah… Rajin meninggalkan komen di blog orang lain, juga dapat memberi sumber rezeki kepada kita… Tapi saya tak cukup masa untuk meninggalkan komen selalu… Kalau sekala-sekala macam ni, oklah… hehehe

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *