July 17, 2020

Separuh tahun pertama

Pejam celik pejam celik, tup tup dah masuk 1 Julai 2013 pon hari ni. Selamber jer 6 bulan sudah berlalu. Ada orang tanya, pejam mata bukakan mata hati, apa kejayaan yang telah dicapai sepanjang separuh perjalanan pada tahun ini? Dan ramai yang mengeluh disebabkan masih banyak impian atau azam baru yang masih belum tercapai atau mungkin tidak akan tercapai. Mereka mengeluh seperti hari ini adalah 31 Disember 2013..

Jawab aku?

Instead of mengeluh atau tertekan dengan impian atau target yang ditetapkan oleh diri sendiri, aku lagi suka ‘bersyukur’ dengan setiap kejayaan harianku. Dan definitely untuk separuh tahun pertama ni, aku sangat-sangat bersyukur dengan setiap apa yang aku ada dan aku kira ini satu kejayaan dan kemajuan dalam hidup aku especially dengan kehadiran putera sulung aku, Dayyan Harith.

Anak,

andaikata matamu terpejam, jangan khuatir jangan risau, yakinilah mata hatimu sentiasa terbuka luas untuk kamu memilih, mana permata dan mana satu kaca..

JMR

Yo, it's me, JMR!

View all posts by JMR →

11 thoughts on “Separuh tahun pertama

  1. Banyak sasaran yang belum tercapai… Walaubagaimanapun saya bersyukur dengan pencapaian yang ada setakat ini…

    P/s: Bro, saya suka ayat di bawah tu… ๐Ÿ˜‰

  2. kehadiran cahaya mata, satu kejayaan besar dan tak ternilai anugerahNya. bila ada anak kecil, terasa masa semakin laju….semakin sibuk sebenarnya.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *