Danish suka provok!

image

Danish suka provok! Tak lama lagi, adik Danish dah nak masuk 1tahun 2bulan. Abang Dayyan pula dah nak masuk 3tahun 5bulan. Alhamdulillah, dua dua sentiasa aktif, lasak dan makin panjang akal. Faham faham sahajalah, anak lelaki kan. Respek aku pada sesiapa yang ada anak lelaki sampai 4,5 orang. hehe.. Setiap hari bekerja, aku akan hantar […]

Continue Reading

Top 10 : Tabiat Yang Menyebabkan Kerosakan Otak

brain damage

Top 10 : Tabiat Yang Menyebabkan Kerosakan Otak Baru-baru ini aku ada terbaca satu artikel mengenai Tabiat Yang Menyebabkan Kerosakan Otak. Dalam tak sedar, ada beberapa tabiat yang sering kita lakukan tanpa sedar, berisiko mendatangkan kerosakan otak dalam jangka masa yang panjang. 1.TIDAK BERSARAPAN PAGI Mereka yang tidak mengambil sarapan pagi akan mengalami tahap gula […]

Continue Reading

Mohon KWSP Simpanan Shariah dalam masa 5 minit.

KWSP JERTEH

Mohon KWSP Simpanan Shariah dalam masa 5 minit. Tajuk di atas adalah daripada pengalaman dan situasi aku semasa berurusan di pejabar KWSP pada 14 Ogos yang lalu. Mungkin situasi semasa pembaca berbeza. Jadi, situasi mohon KWSP Simpanan Shariah dalam masa 5 minit tidak relevan, mungkin akan menjadi 15 minit atau 50 minit. Permohonan pertukaran akaun […]

Continue Reading

Bagaimana rasa ada LIMA orang anak?

cartoon_kids

Bagaimana rasa ada LIMA orang anak? Alhamdulillah..setakat hari ini, aku sudah dikurniakan 2 orang cahaya mata. Dua dua adalah lelaki. Jadi, faham-faham sahaja dengan lasaknya, dengan ragam dan dengan macam-macamnya. Fasa tengah membesar, memang mencabar. Yang penting, ibu ayah perlu tahu tips elak marahkan anak kecil ini. Baru dua orang anak, hidup aku dah sibuk, […]

Continue Reading

Perkara Penting untuk Elak Marahkan Anak Kecil

marah-anak

Perkara Penting untuk Elak Marahkan Anak Kecil Alhamdulillah, aku dah bergelar ayah sejak 3 tahun 4 bulan yang lepas. Kini, aku mempunyai dua orang lelaki, si abang berusia 3tahun 4bulan dan si adik berusia 1tahun 1bulan. Ada kawan-kawan tanya, susah tak jaga dua orang anak lelaki. Jawab aku, tak susah kalau tahu caranya. Lumrah anak-anak […]

Continue Reading

Warung Pak Mat Pulau Pisang – Teh Tarik Madu Menu sedap & berbuih-buih!!

teh tarik madu

Teh Tarik Madu Warung Pak Mat Pulau Pisang – Lemak-lemak manis, sedap & berbuih-buih!! Setiap kali balik kampung, aktiviti ‘Jalan-jalan Cari Makan’ antara aktiviti wajib dilakukan bersama Umi dan famili lain. Kali ini, adik bongsu aku dok ajak pekena teh tarik madu Warung Pak Mat. Pernah gak aku tengok gambar teh tarik madu Warung Pak […]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Continue Reading
1 2 3 178