• Ini kisahku
  • Anak Demam Sebab Gunting Rambut.

    10801592_10152515850788861_4843934746077491784_n

    Rambut abang Dayyan yang agak kerinting nak tak nak tu memang selalu menjadi perhatian ramai. Ramai yang tanya, rambut tu buat kat mana. Moyang dia sendiri pun tanya mana buat rambut tu..haha..sebenarnya, itu rambut asli abang Dayyan. Mungkin ikut genetik arwah atok (ayah aku) yang memang kerinting rambutnya. Selalunya aku trim sendiri kat rumah sikit-sikit. […]

  • Isu Semasa
  • Filem Upin & Ipin Jeng Jeng Jeng! Tetap Menonton Walaupun Ada Yang Cakap Tak Best…

    whatsapp-image-2016-11-27-at-7-48-10-pm

    Betul ke filem terbaru watak animasi kegemaran ramai, Upin & Ipin tidak menepati citarasa ramai ibu bapa? Aku ulangi, ibu bapa. Anak-anak mungkin suka jer..hehe Pengalaman Menonton filem Upin&Ipin Jeng Jeng Jeng. Sebelum aku meneruskan perkongsian pengalaman menonton filem terbaru terbitan gabungan produksi hebat Malaysia- KRU Studios & Les’ Copaque, suka cita aku nyatakan di […]

  • burp@
  • Bonanza RM3 Sushi King. Boleh Makan Sushi Puas-puas.

    img_2356

    Aku percaya, peminat sushi di Malaysia , terutama jenama Sushi King akan bertambah ghairah nafsu makan sushi apabila melihat iklan Bonanza RM3. Termasuklah aku. Jenama Sushi King bukanlah sushi yang paling sedap pernah aku makan. Tetapi masih boleh memuaskan nafsu ‘rasa nak makan sushi’ aku di Malaysia ini. Seingat aku, sebelum ini Sushi King mengadakan […]

  • Ini kisahku
  • RM30 untuk Sesi Keseronokan Anak-anak.

    23

    Salam hari Isnin..apa khabar hari Isnin korang? Aku doakan korang tetap bersemangat untuk meneruskan tugasan harian. Tertekan? Biasalah, hidup memang macam tu..hehehe.. Aku dah lama tak rasa ‘monday blues’. Alhamdulillah. Mungkin sebab ‘passion’ atau mungkin aku ambil pendirian untuk lebih ‘steady’ meneruskan kehidupan seharian. Atau mungkin aku puas hati ‘enjoy’ di hari minggu bersama anak-anak&isteri, […]

  • Ini kisahku
  • Santai bersama Anak-anak di Port Dickson. Cara Aku Travel Semasa Gawat.

    pd5

    Santai bersama Anak-anak di Port Dickson. Cara Aku Travel Semasa Gawat. November 2016 adalah masa yang agak sukar kepada golongan marhaein di Malaysia. Janji Rakyat Didahulukan, umpama ‘janji tinggal janji’ . Ramai mengeluh. Petrol naik ke RM1.95/liter, minyak masak naik, gas memasak naik, tol naik dan macam-macam lagi kenaikan berlaku. Bab kenaikan harga petrol untuk […]

  • burp@
  • 3 Tempat Makan Sedap Wajib Singgah di Ipoh.

    img_1736

    3 Tempat Makan Sedap Wajib Singgah di Ipoh. Semasa kunjungan kami ke Ipoh untuk Majlis Konvokesyen adik bongsu, aku mengambil kesempatan untuk mencuba beberapa tempat makan sedap dan menarik yang telah dicadangkan oleh beberapa rakan di sosial media. Baru aku tahu banyak rupanya tempat makan sedap wajib singgah di Ipoh dengan menu-menu sedap dan unik. […]

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...