March 29, 2024

Swiss Mushroom Burger @ New York New York Deli

Ni pertama kali aku dan Puan Nunu mengisi perut di New York New York Deli @ One Utama selepas setahun lebih sedar tentang kewujudan restoran nih. Dan last wiken sempena Duduk&Bantah BERSIH 3.0, kami singgah untuk santapan tengah hari yang agak lewat @4pm.

 

Belek punya belek menu kat sini, last-last aku pilih Swiss Mushroom Burger yang dihidang bersama french fries. Tentang rasa? Aku suka daging beger ala-ala burger bakar. Tidak terlalu kering dan tidak terlalu basah. Basah sikit-sikit pun sebab lapisan mushroom di antara daging dan roti beger tu.Sekeping cheese sudah cukup untuk menambah rasa pada beger nih. Burpp..harga? Sorila, aku lupa tapi memang berbaloi..

 

Pepperoni Pizza pilihan Puan Nunu untuk kali nih. Katanya nak on diet, tapi bila aku tengok cheese yang mencair atas pizza tu, memang ke laut dietnya kot. Sempat gak aku paw sekeping dua. Rasa macam tak cukup, nak paw lebih cam kesian lak kan..adunan doh yang tidak terlalu tebal, tambah lak ngan dry sausage yang banyak dan cheese yang tidak memuakkan, aku rasa bagi aku dua set pun boleh dihabiskan.

 

Aku suka deco kat New York New York Deli nih. Dindingnya ala-ala 3D pon ada gak ngan drawing yang seakan-akan ‘hidup’. Terasa suasananya seperti di ‘amarika’!

Burpppp…~

** New York New York Deli ni terletak di ground floor One Utama, berhadapan dengan Cold Storage:-)

JMR

Yo, it's me, JMR!

View all posts by JMR →

2 thoughts on “Swiss Mushroom Burger @ New York New York Deli

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *