JMR Jr

Video: Kids Running – Danish Hayyan 1y3m

Aku jarang ambil video anak-anak. Biasanya, ambil gambar (still photo) je. Rupanya lagi syok dok ulang-ulang tengok video telatah anak. Mungkin aku kena praktikkan lebih banyak ambil video untuk dapatkan kualiti video yang lebih memuaskan hati. Video di bawah ini ialah rakaman adik Danish yang sedang berlari di sepanjang laluan pejalan kaki kondominium. Bersungguh-sungguh dia …

Continue Reading
JMR Jr

Anak Itu Pembawa Rezeki

Sejak aku berkahwin, tidak pernah terlintas di fikiran untuk mengamalkan ‘family planning‘ atau lebih tepat, ‘main tapi taknak anak‘ ..kihkihkih..bagi aku, taknak melawan fitrah, kalau ada rezeki anak seawal usia perkahwinan, aku terima. Walaupun mungkin pada masa itu, secara mata kasar, kewangan masih belum stabil. Sebab aku tahu, anak itu pembawa rezeki. Alhamdulillah, sekarang ini …

Continue Reading
JMR Jr

Anak Tiru Aksi Sekeliling.

Anak Tiru Aksi Sekeliling. Tanpa kita sedar, kanak-kanak berupaya meniru aksi atau tingkah laku orang di sekeliling atau melalui tontonan TV sejak mereka berusia 8 bulan – 1 tahun. Pernah dengar cerita anak tiru aksi intim ibu&bapa dengan kawan-kawan mereka? Dalam hal ini, peranan ibu bapa memainkan peranan penting. Pada awalnya aku tak percaya sangat …

Continue Reading
Ini kisahku JMR Jr

Hasbro Warehouse Sale @Evolve Concept Mall. Syurga Permainan Bagi Anak & Bapa.

Hasbro Warehouse Sale @Evolve Concept Mall. Anak-anak dan permainan (toys) memang tidak dapat dipisahkan. Selagi dilarang, selagi itu anak merengek mahu. Bila dibagi satu, jangan harap penamatnya di situ. Toys ini ada baik buruknya. Baiknya sesuatu toys ini, selain dapat stimulate pemikiran anak-anak & imaginasi mereka tentang sesuatu perkara, juga dapat develop motor skill anak …

Continue Reading
JMR Jr

Danish suka provok!

Danish suka provok! Tak lama lagi, adik Danish dah nak masuk 1tahun 2bulan. Abang Dayyan pula dah nak masuk 3tahun 5bulan. Alhamdulillah, dua dua sentiasa aktif, lasak dan makin panjang akal. Faham faham sahajalah, anak lelaki kan. Respek aku pada sesiapa yang ada anak lelaki sampai 4,5 orang. hehe.. Setiap hari bekerja, aku akan hantar …

Continue Reading
JMR Jr

Danish Hayyan turns 1

Tanggal 12 Julai 2016, genap usia 1 tahun baby Danish Hayyan. Pada tarikh yang sama, genap 2 tahun pemergian ayahanda tersayang. Oh ye, genap juga usia 2 tahun, anak sepupu aku, Kimi. Besar makna 12 Julai bagi keluarga aku. 5 hari selepas pemergian ibu kepada isteri aku, aku ambil sedikit masa untuk mengisi ruang kesedihan …

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Continue Reading