DAYYAN HARITH TURNS 5

Alhamdulillah, Dayyan dah genap usia 5 tahun hari ini. Pantas betul masa berlalu sekarang ni. Terasa seperti baru semalam aku karang blogpost “Dayyan Harith Turns 4“..

tup tup hari ni dah masuk 5 tahun.

Aku pasti, seperti ibu bapa yang lain, kami sentiasa doakan yang terbaik untuk anak-anak. Paling penting, anak-anak membesar sebagai seorang anak yang soleh dan memberi manfaat kepada ummat yang lain.

Itu keutamaan yang paling utama.

Bukannya harta benda yang menjadi harapan sebenarnya.

Ali bin Abi Thalib radhiyallahu’anhu: ‘Dunia ini akan pergi menjauh. Sedangkan akhirat akan mendekat. Dunia dan akhirat tersebut memiliki anak. Jadilah anak-anak akhirat dan janganlah kalian menjadi anak dunia. Hari ini (di dunia) adalah hari beramal dan bukanlah hari perhitungan (hisab), sedangkan besok (di akhirat) adalah hari perhitungan (hisab) dan bukanlah hari beramal.

Selamat ulang tahun kelahiran yang ke 5, Dayyan Harith. Semoga diberikan kemudahan dalam menuntut ilmu & diberkati setiap amalanmu.

Amin..

 

JMR

JMR writes about parenting from a Dad's perspective. To contact JMR, please send me a message at mjdetroit83@gmail.com. Thank you!

More Posts - Website

Follow Me:
TwitterFacebookGoogle PlusYouTube

23 Comments

  1. Dayyan dah genap usia 5 tahun ya? Selamat ulang tahun Dayyan sayang. Tetap jadi anak sehat dan lincah ya. Berguna bagi ayah bunda dan negara.

  2. Pejam celik pejam celik…dah 5 tahun dah Dayyan ya? Sekejap betul masa berlalu. Selamat ulangtahun kelahiran Dayyan. Moga diberi kesihatan yang baik, dimurahkan rezeki dan jadi anak yang soleh serta mendengar kata ibu bapa.

  3. Comelnya Dayyan ni. Happy birthday Dayyan semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki. Semoga jadi anak yang soleh dan berbakti kedua ibu dan ayah ya. Membesar jadi yang terbaik!

  4. happy birthdah dayyan..moga ceria dan sihat selalu. menjadi kebanggan kedua orang tuanya. dan paling penting jangan lupa untuk belajar bersungguh2..hehe btw hepi besday!!

  5. Happy birthday dayyan.. Semoga jadi anak uang soleh dan menyenangkan kedua ibu bapa.. Semoga di berkati hidupnye dunia dan akhirat.

  6. Selamat ulangthn ke 5 Harith. Semoga jadi anak.yg soleh dan membesar.dgn kuat dan sihat. Jg ibu ayah bila dah besar nanti.. kerana mereka adalah syurga mu

  7. Selamat hari lahir Dayyan Harith. Semoga menjadi anak yang soleh…dan berjaya dunia dan akhirat.

  8. Selamat membesar menjadi anak yang baik soleh dan menginati ibu bapa yer Dayyan. Makin comel bila dah besar nanti hehehehe

  9. Happy Birthday Dayyan Harith. Dunia dalam genggaman, akhirat dalam hati. Begitulah juga hendaknya pegangan hidup kita semua.

  10. Selamat ulang tahun.semoga panjang umur murah rezeki dan menjadi anak yang baik untuk ibu bapa

  11. Dah besar dah Dayyan yea.. comey macam anak korea la pulak.. hehe.. Tak sabar TB menunggu anak Tb pulak membesar.. harap TB pun boleh memberi didikan yang sempurna buat dia macam JMR buat dalam membesarkan anak-anak

  12. selamat ulang tahun Dayyan. semoga terus membesar dengan sihat dan sentiasa dimurahkan rezeki ya. Seronok ya dah ada anak sendiri. tak sabar rasanya nak timang anak sendiri. haihh bila lah boleh merasa.

  13. Alhamdulillah.. Happy birthday Dayyan Harith. Semoga membesar dengan menjadi anak yang soleh dan membanggakan ibu bapa dan negara.

  14. Sanah helwah Dayyan harith. Semoga menjadi anak soleh yang berjaya di dunia dan akhirat. Dan menjadi penyejuk mata buat ayah bonda.

  15. wah dah besar dah dayyan! dulu uncle jumpa kecik lagi! semoga membesar jadi anak yang soleh. happy birthday dayyan!

  16. Cepatnya masa berlalu kan. Rasa macam baru lagi Rawlins tegur comelnya baby Dayyan. Now dah bukan baby dah. Hehe. Moga dirahmati hidupmu Dayyan dan keluarga.

  17. Masih teringat hadis sahih dari Rasulullah.

    Apabila mati anak adam terputus semua amalan kecuali 3.

    1. doa anak yang soleh
    2. ilmu yang bermanfaat
    3. sedekah jariah

    No 1 tu meliputi ketiga tiga. Ilmu yang kita ajar pada anak anak. Duit yang kita nafkahkan itu sedekah.

    Semoga kita usaha beri rezeki halal pada mereka. Berkat tu tak nampak sekarang
    nasa azman recently posted…Mengapa Harga Rumah Yang Berbeza Walaupun Saiz Dan Bentuknya Sama?My Profile

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge
Protected by WP Anti Spam