March 29, 2024

Rahsia Membina Kekayaan.

Hari ini dah masuk Ramadhan yang ke-18.

Lagi beberapa hari dah nak masuk Syawal. Bulan kemenangan bagi umat Islam yang berpuasa. Yang tak cukup puasanya atas sebab sengaja, belum menang lagi kan.

Semalam viral dengan isu seorang Imam Muda yang dikatakan tidak sensitif dengan satu isu semasa, lalu dimuatnaiknya satu status yang boleh dianggap satu provokasi hingga mencetuskan kemarahan netizen. Ada dua pengajaran yang boleh dijadikan iktibar di sini. Sendiri fikir, sendiri mahu ingat.

Itu cerita sampingan.

Aku tertarik dengan satu artikel di ebook Bagaimana Ingin Menjadi Kaya. Siapa tak nak jadi kaya kan?

Membicarakan tentang kelebihan bersedekah serta bagaimana orang yang suka bersedekah, boleh menjadi kaya dan melimpah-ruah rezekinya. Turut dikongsikan kisah tentang seorang manusia biasa yang merupakan orang Melayu terkaya di Malaysia, menyumbangkan lebih 400 Juta untuk pembangunan insan di sekelilingnya sebagai sedekah.

“Sesungguhnya orang-orang yang bersedekah baik laki-laki maupun perempuan dan meminjamkan kepada Allah pinjaman yang baik, niscaya akan dilipat-gandakan (ganjarannya) kepada mereka; dan bagi mereka pahala yang banyak.” (Qs. Al Hadid: 18)

Ketahui Amalan Orang Murah Rezeki! Klik Sini!

JMR

Yo, it's me, JMR!

View all posts by JMR →

2 thoughts on “Rahsia Membina Kekayaan.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *