Setiap kejadian pasti ada hikmahnya..

Tahun baru masih masih lagi baru atau masih lagi bergetah bak kata orang muda. 

Baru 15 haribulan kan hari ini. Tapi apa yang aku rasa macam dah dua tiga bulan. 

Pengawalan yang kurang baik tidak bermakna pengakhiran pun kurang baik juga kan. 

 

Pengalaman ‘pahit+manis’ semasa meeting dengan otai-otai ‘management’ daripada produksi pengeluar minyak terbesar Malaysia juga makin mematangkan’ gua dalam industri ini. Paling ‘takleh blah’ bila ada antara diorang yang bertanyakan tip daripada aku.

” Macam mana kamu boleh kontrol minda kamu dalam situasa panas + tertekan ni?? Semua soalan maut kami kamu jawab dengan selamber je, siap boleh gelak sama-sama lagi ni…”

Aku senyum lagi…

At the end, projek yang sepatutnya bermula pada bulan Januari dipostpone ke bulan March. Yes, sebabnya semua orang berada dalam situasi ‘non-readiness’..dan aku tidak akan mengambil risiko untuk proceed dengan kerja tanpa well-planning. Ini bukan ribu-ribunye kerja, ini melibatkan jutaan ringgit Malaysia..baik aku pulang menemani isteri tersayang..

Hikmahnya di sebalik kejadian, aku rasa lebih ‘secure’ dengan keputusan ini daripada projek hancur akibat ketidaksediaan pihak lain. Dan hikmah terpenting, banyak benda dirancang tapi tertangguh sebelum ini dapat aku teruskan..

Alhamdulillah.. jom pekena Mee Kolok Laksa House Bintulu luhh…:-)

Tip : Jangan amalkan sikap menyimbah Minyak ke Api ketika berada dalam meeting hot n spice..:-p .. percayalah, ego ‘mereka’ berada di tahap tertinggi dan akan sujud ke bumi dengan senyuman kita… 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

13 responses

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge
Protected by WP Anti Spam